miercuri, 12 noiembrie 2008

Content Management System

Un CMS ( Content Management System ) sau SMC ( Sistem de management al conţinutului ) este o aplicaţie web sau un sistem software ce facilitează operaţiuni de administrare a conţinutului. Content Management System este următorul pas în separarea continutului de design. Ceea ce a început cu Cascading Style Sheets şi a fost continuat de către XML, se continua acum cu CMS . Simplu sau complex , CMS-ul este bazat pe aceeaşi idee: permite proiectantilor implementarea design-ului prin construirea de template-uri. Subject expertii construiesc continutul intr-un mediu separat, iar serverul il preia , il introduce in template-ul potrivit si il trimite end userilor. Un alt aspect al CMS-ului este modalitatea de filtrare a datelor care ajung la server .Exista un control strict al datelor care trebuie sa treaca numeroase teste.
Ric Shreves de la Water and Stone, analizeaza 19 dintre cele mai folosite CMS-uri (Open Source Content Management Systems) ; el identifica 3 sisteme care domina piata curenta: WordPress, Joomla, Drupal; Joomla ocupa o buna pozitie II din 19. Când vine vorba de web CMS, există o multitudine de solutii open source; desi nici unul dintre ele nu oferă totul, există 3 CMS-uri care se evidentiaza în mod clar de restul: Mambo, Joomla, şi Drupal.
Joomla este foarte similar cu Mambo, acesta fiind construit pe structura Manbo în 2005; fiind totodata reparate multe dintre bug-uri şi rezolvate alte câteva probleme de securitate. Mambo a fost abandonat în 2005 şi datorita numeroaselor buguri pe care le avea. Din punct de vedere al procesului de instalare, Joomla este în mod clar "castigatorul"; Drupal necesită ca utilizatorul sa aiba mai multe privilegii la baza de date de pe server. Un avantaj major este faptul ca Drupal foloseste taxonomia; acesta este de departe cea mai puternica facilitate pe care o are Drupal . Cu Mambo si Joomla conţinutul, se adaugă într-o structura SECTION/CATEGORY/CONTENT ,această metodă limitată de sortare a conţinutului avand numeroase dezavantaje atunci când utilizatorii navigheaza pe site. Taxonomia, insa ,permite categorisirea conţinutului site-ului la nivel global, si realizarea unei clasificari automate a continutului printr-un numar nelimitat de posibilitati.
In concluzie un sistem de management de conţinut (CMS) este o metodă utilizată pentru a obtine aproape controlul complet asupra conţinutului de pe un website; totul de la gestionarea userilor, documente, diverse fisiere media, şi de o serie de alte date (în funcţie de SMCul folosit ), fiind complet automat, si avand o structura web complexa. În afară de instalarea unui CMS pe serverul website-ului, CMS –urile sunt, în general, uşor de folosit şi ofera webmaster-ilor posibilitatea de a economisi timp , putand fi utilizate de si către persoane care nu ştiu absolut nimic despre dezvoltare web. Dacă sunt utilizate în mod corespunzător, aceste sisteme pot oferi o varietate de posibilitati de proiectare.

Niciun comentariu: